Welcome

well , want to know me?

My photo
Hye.... I'm quite blur person, i create this blog just for fun, and sharing some information that i know in this world or something from the outside of our world, Don't ever comment a sensitive issues on my blog, my blog are only for open minded person that can accept the truth hahaha.. And I'll not post a constant post.. what i mean is i will not post about that one thing for the rest of this blog life.. hehe..

When I'm On d net

Followers

Check This Out!!

Friday 25 October 2013

Antara kegemaran

Assalamualaikum dan salam sejahtera... kali ini aku nak kongsikan  sesuatu yang mungkin adalah kegemaran antara kita..
iaitu daun cankuk manis.. err apa2 nama lain... sejenis sayur..
jangan marah.....

http://sharmrocx.deviantart.com/art/Sauropus-androgynus-409534969?q=gallery%3ASharmrocx&qo=0
Sauropus androgynus, also known as katukstar gooseberry, or sweet leaf, is a shrub grown in some tropical regions as a leaf vegetable. In Chinese it is called mani cai (马尼菜); in Japan it is called Amame Shiba(アマメシバ);in Malay it is called cekur manissayur manis, or asin-asin;[ in Thai it is called pak waan; and in Vietnamese, it is called rau ngót.In Kerala -India it is called Malay Cheera. _sumber wikipedia_

ini gambar buah sahaja.. ga,bar ini aku ambil beberapa tahun lalu .. jadi aku tak ada gambar terkini..
namun cukup lah sekadar untuk dikongsi antara kita.. 
aku suka sangat kalau rebus makan dengan sambal belacan.. sekarang ni aku tengah terliur sendiri mengenangkan masakan ni... eisyh3 sabar3... ada sesetangah orang akan goreng dengan telur goreng..
tapi kebiasaan nya di rumah aku sayur ini dicampur dengan labu..
erghh.. sedap nyaaaa!!!..
 lagi satu ..
tadi terbaca kat wikipedia , sayur ni bolh melancarkan pengaliran susu ibu..
lagi yang aku pernah dengar cakap orang2 tua yang berpengalaman.. sayur ni boleh membantu mengawal tekanan darah..

sekian sahaja post yang aku nak kongsikan kali ini.... 


No comments:

Post a Comment